شروع فعالیت اپل در زمینه خودرو الکترونیکی و به اصطلاح ماشین های برقی از سال ۲۰۱۶ شروع شد.
در طی این سالیان اپل طرح های زیادی در زمینه توسعه خودرو الکترونیکی را پیاده سازی کرد و به نتیجه نرسید. در سال ۲۰۱۶ ظاهراً این شرکت تصمیم گرفت وسیله نقلیه تولید نکند و قرار بود فقط بر روی فناوری رانندگی خودران تمرکز کند. یعنی خودروهایی بدون پدال و فرمان.
در سال ۲۰۲۱، گزارشهای زیادی در مورد اینکه اپل به دنبال شریکی برای مونتاژ خودرویش است، منتشر شد.
شرکت خودرو سازی هیوندای(HYUNDAI) مذاکرات خود با اپل را تایید کرد اما به دلایلی این خودرو ساز کره ای حاضر به همکاری قراردادی با اپل نشد.
سپس اپل به سراغ شرکت نیسان(NISSAN) و این شرکت خودرو ساز ژاپنی هم تمایلی به همکاری با اپل نداشت.
همچنین مذاکراتی با تویوتا(TOYOYA) هم انجام شد که به نتیجه نرسید.
از این رو اپل تصمیم گرفته تا بدون مشارکت سایر شرکت های خودروسازی، خودرو الکترونیکی خود را توسعه دهد. طبق گزارشات، این غول فناوری خودروهای الکترونیکی خود را تا سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد فرستاد.
استخدام مدیر ارشد لامبورگینی
این غول فناوری اقدام به استخدام لوئیجی تارابورلی، مدیر ارشد لامبورگینی با سابقه ۲۰ ساله فعالیت کرده است. لوئیجی تارابورلی از سال ۲۰۰۸ تا کنون رئیس تحقیق و توسعه شاسی و دینامیک خودرو در لامبورگینی بوده است که در توسعه اوروس ، چندین گونه از هوراکان و آونتادور نقش بسزایی داشته است.
در این میان مهندسین سابق تسلا، ریویان، وایمو، ولوو، مرسدس بنز و همچنین مدیرانی از تسلا، مک لارن، پورشه و استون مارتین بر روی این خودرو کار میکنند.
بیشتر بخوانید:
ربات سگ جدید شیائومی-هوشمندتر از تصورات
انقلابی دیگر در عصر رباتیک! پوست الکترونیکی با قابلیت حس کردن درد
اپل به عنوان شرکت جدید خودرو الکترونیکی، ظاهرا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خودروهای بدون فرمان و پدال خود را با عنوان appel one معرفی کند.
به نظر شما با ورود اپل به این صنعت، باید شاهد چه رویدادهایی باشیم؟
2 دیدگاه برای “ورود حرفه ای اپل به خودروی الکترونیک”